پوسیدگی ته چشم، شایع ترین بیماری نادر چشمی در افراد مسن است
نوشته شده توسط : zwembril

دكتر 'شاهرخ میلان' به مناسبت روز جهانی بیماری های نادر (9 اسفند ماه) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پوسیدگی ته چشم به تدریج در افراد 50 سال به بالا بروز می كند و دید مركزی این قشر را از بین می برد.

وی با بیان اینكه بیماران مبتلا به بیماری نادر پوسیدگی ته چشم قادر به تشخیص چشم و ابرو در صورت طرف مقابل خود نیستند، گفت: این نوع پوسیدگی به دو بخش خشك و تر در چشمان افراد تقسیم می شود.

میلان با بیان اینكه 80 درصد بیماری نادر پوسیدگی ته چشم از نوع خشك است، ادامه داد: در این نوع بیماری، ترشح و درگیری مویرگ های اطراف محل ضایعه در چشم وجود ندارد.

وی افزود: این در حالی است كه پوسیدگی ته چشم از نوع 'تر' همراه با ترشح و درگیری های مویرگ های اطراف محل ضایعه است.

وی در مورد نحوه تشخیص این بیماری در چشمان افراد كهنسال گفت: افراد مسن به طور معمول و به محض بروز آب مروارید، عمل جراحی می كنند اما پس از این عمل، با عدم دید مواجه می شوند.

این چشم پزشك افزود: ته چشم این افراد بعد از عمل آب مروارید به وضوح دیده می شود و بعد از معاینه مشخص می شود كه پوسیدگی هایی در مركز بینایی آنان به وجود آمده است.

میلان، یكی از مهمترین دلایل وجود استحاله یا پوسیدگی در چشم ها را اشعه خورشید دانست و گفت: اشعه خورشید ناشی از نازكی لایه ازن است و این اشعه در برخورد با چشم عوارض ناخوشایندی مانند آب مروارید را همراه دارد.

وی اضافه كرد: این اشعه خورشید در موارد نادر منجر به بروز پوسیدگی در ته چشمان افراد مسن می شود.

وی با بیان اینكه در جدیدترین تحقیقات، مصرف روزانه و مرتب آسپرین باعث پیشرفت این بیماری خواهد شد، گفت: متخصصان قلب كه برای بیماران خود مصرف روزانه آسپرین را تجویز می كنند، باید هر شش ماه یكبار آنان را برای بررسی شبكیه چشم به مراكز چشم پزشكی معرفی كنند.

میلان بابیان اینكه اوج بروز بیماری نادر پوسیدگی ته چشم در افراد 70 ساله است، افزود: این بیماری بیشتر در افرادی كه عنبیه روشن دارند، مشاهده شده و تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن، استفاده از عینك های آفتابی مناسب و استاندارد است.

اجتمام**9134 **1572





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: